Telias erbjudande: betala 5724 kronor ytterligare

[REV] Det ringde precis en telefonförsäljare som sa att Telia ”vill belöna trogna kunder”. Han erbjöd oss gratis tv i sex månader. Jag insåg att det givetvis inte var så bra som han sa så jag frågade (efter låååånga säljutläggningar): ”och vad kostar det?”, och hans svar slog nytt världsrekord i korkad telefonförsäljning: ”jag kommer till det”. Efter ytterligare prat om kanaler, filmer och sport tröttnade jag (igen) och frågade: ”så vad är det du erbjuder oss?”. Och än en gång slog han världsrekord i korkad telefonförsäljning: ”jag erbjuder er ett paket med det ni vill se, så ni slipper det ni inte vill se” (jag avstod från att påpeka för honom att jag ju inte lär slippa betala för vare sig ”Göta Kanal2”, B-lagsmatcher från england eller usel tysk porrfilm – svaret på det stod nog inte i hans talmanus). Till slut tvingade jag honom att svara på frågorna och då visade sig att paketet (som innehöll TV1000, som vi inte har idag) kostade 318 kr/månad, fast enligt försäljaren så var det ju inte så dyrt, för jag fick ju de första sex månaderna gratis, om jag band avtalet i 24 månader. 24x318kr= 7632 kronor. Minus sex ”gratismånader”: 1908 kronor= 5724 kronor. För kanaler jag inte vill ha (något erbjudande om det jag faktiskt har – och vill ha- fanns inte….

Jag önskar att jag hittat denna fantastiska tio-lista tidigare: ”Tio saker att säga för att snoppa av telefonförsäljare” – nästa gång ska jag testa någon av metoderna… För om det är vad Telia erbjuder trogna kunder undrar jag vad de erbjuder dem som inte är trogna.

2 reaktioner på ”Telias erbjudande: betala 5724 kronor ytterligare”

  1. Hej Björn!

    Jag förstår att du reagerade på säljarens försäljningsmetod. Jag skall framföra dina synpunkter till de ansvariga på området. Du som kund kan begära att bli bortplockad ur registret på kunder som vi ringer upp och erbjuder våra tjänster via telemarketing. Du kan läsa mer om det här:

    https://www.tewss.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/telefonforsaljning/?sl=webbguide_avatar&showavatar

    Med vänlig hälsning

    Anton Agermark, Telia Kundservice

  2. Snyggt att ni svarar. Måste, motvilligt, medge att det resulterat i beröm från kompisar när jag berättat för dem om er kommentar här… Se till att hålla efter telefonförsäljarna, och återkom gärna om ni har något erbjudande som faktiskt handlar om att belöna oss som är trogna kunder…!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *